Frakt & Returer

Leverans
Våra blombud skickas med PostNord, Varubrev 1:a-klass, till din postlåda eller dörr. leveranstid: 1 vardag*. Paketet delas ut i din postlåda. Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. * Till vissa områden tar leveransen 2 dagar. Frakten är inkluderad i priset när du handlar vår prenumeration samt blombud. Paketet kan bli felsorterat och skickas till ombud, vi rekommenderar att hämta paketet på ombudet samma dag som leveransen kommer fram.

Alla torkade produkter samt tillbehör tillkommer fraktkostnad.

Om leverans till dörr inte är möjligt i enlighet med angivna uppgifter, om eventuell portkod eller motsvarande uppgifter som erfordras vid registrering för att leverera till dörren saknas eller felaktigt angivna, avsäger vi oss på Florescent AB ansvaret för att blommorna levereras. Någon återbetalning sker då inte.

Ångerrätt
Från den tidpunkt du har mottagit varan har du 14 dagars ångerrätt om du inte är nöjd med köpet. Ångerrätten kan åberopas oavsett skäl. För att kunna returnera varorna måste de vara i obruten originalförpackning och i oförändrat skick. Kontakta vår kundtjänst om du vill returnera ditt köp så får du en retursedel.

Returer
För returer inom Sverige debiterar vi en returfraktkostnad på 60 SEK vid återbetalningen.

För ordrar som inte hämtas ut hos postombudet debiteras 60 SEK för returfrakten inom Sverige.

100% Nöjd kundgaranti
Florescent strävar efter att ha 100% nöjda kunder, skulle dina blommor inte komma fram i tid eller inte återhämta sig efter ett dygn i vatten så skickar vi ut en ny leverans utan extra kostnad. Det du behöver göra är att skicka en bild på dina blommor senast två dagar efter att du fått dem levererade eller efter att du hämtat ut din leverans hos ett ombud.

För att vår nöjd-kund garanti ska gälla krävs att du ger blommorna nya snitt och sätter dem i vatten samma dag som du får din leverans. Kommer blommorna till ditt ombud behöver du hämta ut paketet inom 24 h för att vår nöjd-kund garanti ska gälla.

Kontakta oss via mail: costumer@florescent.se